FNF Akershus har blitt FNF Oslo og Akershus

Disse sidene vedlikeholdes ikke lenger, besøk våre nye nettsider →

FnfAkershusUttalelser › Uttalelse til langsiktig arealstrategi og planprogram til kommuneplanens arealdel, Lillestrøm kommune

FNF Akershus synes den langsiktige arealstrategien og planprogrammet for arealdelen inneholder mye bra. For å sikre Lillestrøms naturområder varig må endelige og definerte kartfestede grenser for bygge- og utviklingsområdene innføres. Videre ønsker vi at det blir lagt vekt på samlet belastning i konsekvensutredning av arealinnspill, lengre høringsfrist på selve planen og en mer helhetlig massforvaltning i regionen. Vi ber i tillegg kommunen ha som mål å bli arealnøytral med netto null tap av natur i kommunen.

Uttalelsen ble sendt på vegne av DNT Oslo og Omegn, Norges Jeger- og Fiskerforbund Akershus, Norsk Ornitologisk Forening, avd. Oslo og Akershus, Skiforeningen og Skogselskapet Oslo og Akershus.

Se uttalelsen til Lillestrøms planstrategi og planprogram for arealdelen i sin helhet her